გაზეთი „ახალი განათლება“ აქტიურად აშუქებს ფონდი „სოხუმის“ საქმიანობას. მარტში გამოქვეყნებულ პირველ მასალაში წარმოდგენილია მინიფილმი „გენდერული სტერეოტიპები და სკოლის როლი მათ აღმოფხვრაში“.

მეორე სტატია „ონ­ლა­ინ კონ­ფე­რენ­ცია – კონ­ფ­ლიქ­ტის მარ­თ­ვა და ძა­ლა­დო­ბის პრე­ვენ­ცია“ კი ეძღვნება ახალგაზრდებთან ხუთთვიანი მუშაობის შე­მა­ჯა­მე­ბე­ლ კონ­ფე­რენ­ციას.

გაზეთთან თანამშრომლობა თებერვალში დაიწყო და უკვე 4 სტატია დაიბეჭდა. „ახალი განათლების“ მკითხველთა ფართო აუდიტორია გაეცნო ახალგაზრდებთან მუშაობის მიმართულებას და დაინახა არაფორმალური განათლების მნიშვნელობა სტერეოტიპების მსხვრევის, კონფლიქტების მართვის და ძალადობის პრევენციის პროცესში.

https://bit.ly/2P5mseH

https://bit.ly/3chDqPU

მოზარდებისთვის გასაკვირი იყო, რომ მეტსახელი ხშირად კონფლიქტის მიზეზი შეიძლება გახდეს. მათ თქვეს, რომ არ სწყინთ გვარიდან წარმოქმნილი მეტსახელი, მაგ., ანთია - ანთო, მებონია - მებო და ა.შ. მაგრამ თუ ნაკლზე მიუთითებს, გულსატკენია და შეიძლება კონფლიქტიც გამოიწვიოს.

კონფლიქტის მართვის ჯგუფის წევრებთან ჩატარდა მორიგი ონლაინ ვორკშოპები თემაზე „კონფლიქტის მშვიდობიანად მოგვარების უნარები“.

ფონდი „სოხუმის“ კონფლიქტოლოგმა მათ გააცნო ეს უნარ-ჩვევები. გაიგეს, რა წესები უნდა გამოიყენონ, რომ კონფლიქტი ძალადობაში არ გადაიზარდოს. მათ მესენჯერ-ჯგუფებშიც გაეგზავნათ უნარების ჩამონათვალი, რათა მომავალშიც ხშირად გაიხსენონ.

ვორკშოპებში ჩართულია 10 საჯარო სკოლა: ხაჯალიის (ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტი), ლიის №2 (წალენჯიხის მუნიციპალიტეტი), გურიანთას (ოზურგეთის მუნიციპალიტეტი), მელაურის (სამტრედიის მუნიციპალიტეტი),  კოკის (ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი), მენჯის (სენაკის მუნიციპალიტეტი), ქვედა სიმონეთის (თერჯოლის მუნიციპალიტეტი) №1, ქობულეთის №5, ფოთის №4 და ქუთაისის ქართულ-ამერიკული სკოლა „პროგრესი“.

მონაწილეები ასე აფასებენ შეხვედრებს:

„ბევრი რამ ვისწავლე ძალადობასა და ბულინგზე, მეგობრობაზე და ერთმანეთის პატივისცემაზე, დიდი მადლობა ტრენერს და ორგანიზაციას.“

„მე აუცილებლად ვისწავლი ამ წესებს და გამოვიყენებ ცხოვრებაში.“

„კარგია, რომ ამ თემაზე ვსაუბრობთ. უნდა ვიცოდეთ, კონფლიქტის დროს სად და როგორ გავჩერდეთ.“

სასარგებლო ბმულები

სოციალური ქსელები